دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه گونه گذاری چیست ؟

گونه گذاری چیست ؟

بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان این روزها به دنبال داشتن صورت زیبا با اعمال تغیرات جزئی در صورت خود هستند. یکی از این روش ها گونه گذاری می باشد. یکی از جراحی‌های زیبایی که اغلب خانم‌ها برای چاق شدن صورت خود بدون برهم زدن تناسب اندامشان انجام می دهند گونه گذاری است. متخصصان زیبایی، چهار روش برای گونه گذاری مانند تزریق فیلر، قرار دادن پروتز و جراحی استخوان گونه بکار می برند.

گونه گذاری با تزریق چربی

بهترین روش پر کردن گونه‌ها استفاده از چربی بدن خود فرد است، در این روش برای پرکردن گونه، با دستگاه ساکشن مختصری از بافت چربی ناحیه اطراف نشیمنگاه بیمار چربی را برمی دارند.
برداشتن چربی در یک مرحله انجام می شود، بافت برداشت شده در سرما نگهداری شده و به مدت یک سال قابل استفاده است که در طی ۳ تا ۴ جلسه در طی یک سال قابل انجام است ولی اغلب با یک نوبت تزریق ۱۰ تا ۳۰ و گاه تا ۴۰ درصد، نتیجه مطلوب حاصل می شود در صورت صلاح‌دید پزشک مرحله بعدی تزریق با رعایت فاصله زمانی مناسب انجام می شود.
استفاده از این روش عارضه ای نداشته و ماندگاری بیشتری دارد.تزریق چربی روشی کم هزینه تر و با ماندگاری طولانی تر است.

گونه گذاری با تزریق ژل

یکی دیگر از روش های گونه گذاری تزریق ژل است . تزریق ژل جهت پرکردن گونه ها روشی با عوارض زیاد همراه است زیرا بدن نسبت به ورود هر بافت خارجی واکنش نشان می دهد، تزریق ژل می‌تواند سبب عفونت، افتادگی صورت و بروز واکنش شود.
بهترین نوع ژل دارای پایه اسیدهیالورونیک است ولی ژل با پایه اسید هیالورونیک هزینه بالایی دارد و مدت ماندگاری آن ۸ ماه تا ۲ سال است. افرادی به تزریق ژل تمایل دارند باید این ژل ها دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد.
این روش یکی از ساده ترین روش های موجود برای گونه گذاری است. هر چند که در این روش عوامل بسیاری دخیل هستند تا شما یک تزریق موفق ژل داشته باشید. اما با انتخاب یک پزشک معالج دانا و حاذق می توانید زیبایی را از آن خود کنید.

لیفت گونه (midface)

لیفت گونه (midface)
لیفت گونه هم از دیگر روش‌هایی است که امروزه در گونه گذاری از آن استفاده می شود.برای اصلاح ریزش ناحیه میانی صورت و گونه‌ها یکی از روش های مؤثر انجام لیفتmidface به دو روش کلاسیک و آندوسکوپی است.این روش ماندگاری بسیار بالایی دارد. از طرفی نتایج حاصل هم نشان داده بسیاری از افراد نتیجه خوبی دریافت کرده اند.
در این عمل از برش لیفت مانکن (پیشانی و ابرو) استفاده می شود و با نخ های غیر قابل جذب ، نسوج نرم و چربی گونه به محل قبلی خود برگردانده و ثابت می شود . از این روش برای اصلاح ریزش نسوج همبندی بخش میانی صورت و اصلاح خط بینی و لب استفاده می کنند .
در لیفت گونه جراح پشت خط رویش مو در قسمت شقیقه ها را برش می دهد و با کارگذاری وسیله ای روی استخوان، در ناحیه گونه، پوست کشیده می شود، برشی که جراح انجام می دهد نیاز به بخیه دارد و ابزاری که با هدف کشیدگی پوست، کار گذاشته شده به مرور زمان تجزیه و حل می شود و گونه لیفت شده و کشیده باقی می ماند.
انجام لیفت گونه برای بیمارانی که اندازه گونه آنها کوچک است و یا نسوج همبندی و چربی صورت تحلیل رفته است مفید نیست .