دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه مزوتراپی صورت | مزوتراپی چیست؟
دکتر حمید قاسمی

مزوتراپی | مزوتراپی چیست؟

بدون شک اکثر مردم تا کنون نام مزوتراپی به گوششان رسیده است. امروزه در سراسر دنیا مزوتراپی بسیار معروف و رایج شده است. قصد داریم تا به سوال شما که همان مزوتراپی صورت چیست؟ پاسخ کامل بدهیم. در این بخش تمام خواص مزوتراپی و نتایج موفقی که میتوان از مزوتراپی گرفت را بررسی می نماییم. در ادامه مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی را بررسی میکنیم.

انواع مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری لیپودیسالو نیز نامیده می‌شود. این روش برای از بین بردن چربی‌ها و کاهش چربی و سلولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. نواحی پر چربی مانند شکم، بازو‌ها و ران‌‌ها می باشد. مزوتراپی لاغری یک تخصص پزشکی زیبایی است. شامل تزریق مقادیر میکروسکوپی از انواع عوامل دارویی، عصاره‌های طبیعی گیاهی و ویتامین‌ها به پوست است.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه به کار می‌رود. اثربخشی این روش از طریق تنظیم مقدار عوامل رشد، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در پوست سر بیمارانی است که دچار ریزش مو شده‌اند. بدون تردید، مزوتراپی امروزه به عنوان یکی از سریع‌ترین راهکارها برای درمان ریزش مو می باشد. از طریق بازیابی تعادل هورمونی سر شناخته می‌شود.

دکتر حمید قاسمی

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت تکنیکی برای جوانسازی، سفت کردن و بازسازی پوست می‌باشد. این تکنیک توسط تزریق عصاره گیاهان ، ویتامینها ، هورمونها در پوست انجام می گیرد. این تکنیک همچنین برای حذف چربی ها نیز کاربرد دارد. مزوتراپی باعث تغذیه و جوان سازی پوست توسط تولید کلاژن و الاستین می شود. همچنین متابولیسم پوست شما را تحریک می کند.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت یک درمان پزشکی غیر جراحی است. این درمان جهت زیباسازی و جوانسازی پوست است. در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. داروهای مورد استفاده در مزوتراپی شامل داروهای سنتتیک، عصاره های گیاهی، ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها می باشد.
گلوله های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل مزودرم (لایه میانی پوست) وارد می شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می باشد.
مزوتراپی می تواند برای از بین بردن سلولیت، افزایش سرعت کاهش وزن، درمان چاقی موضعی، جوانسازی، درمان ریزش مو، درمان لکهای تیره، استریا و… استفاده شود.
مزوتراپی یک روش کم درد میباشد که با بی‌حسی موضعی انجام میشود و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

مزوتراپی صورت

موارد استفاده مزوتراپی

  1. پیشگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست
  2. محو کردن خطوط پوست
  3. بهبود ، روشنایی پوست ملتهب و قرمز
  4. سفت کردن پوست شل
  5. درمان آلوپسی – یک نوع بیماریی که موجب ریزش مو می شود.
  6. حذف چربی در ناحیه هایی مانند : معده ، ران ، باسن ، بازوها و صورت
  7. کاهش سلولیت

این تکنیک با استفاده از سوزن ها بسیار نازک جهت تزریق به لایه میانی پوست انجام می گیرید .ایده اصلی مزوتراپی برای تصحیح مسائل اصلی مثل گردش ضعیف خون ، درمان التهاب پوستی که موجب آسیب می شوند ، مطرح شده است .

برای مواد تزریقی در مزوتراپی استاندارد خاصی وجود ندارد. پزشکان راه حل های مختلفی استفاده می کنند از جمله :

  1.  وازودیلاتورها
  2. آنتی اکسیدان ها
  3. آنزیم کلاژناز
  4. هیالورونیک اسید
  5. عصاره های گیاهی
  6. ویتامین ها و مواد معدنی
  7. پپتایدها
  8. مواد محرک کلاژن سازی
  9. روشن کننده ها برای درمان لک

چقدر هزینه دارد؟

هزینه مزوتراپی و میکرونیدلینگ به نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد. با توجه به اینکه جزو درمان های زیبایی محسوب می شود ، احتمال دارد که بیمه ها آن را پوشش ندهند .بدون شک نتیجه‌ی مثبتی که افراد از مزوتراپی میگیرند نشان دهنده ارزش بالای این درمان میباشد.

کارهایی که قبل از مزوتراپی باید انجام بدهیم:

قبل از اینکه مزوتراپی توسط پزشک انجام شود شما می بایست تا یک هفته قبل ، از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب استروئیدی اجتناب کنید . این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول فرایند را افزایش دهند.

مراحل تزریق مزوتراپی چیست؟

مرحله اول

ابتدا داروی بی حسی روی صورت شما مالیده می شود. البته ممکن است این فرایند بدون بی حسی انجام شود . سپس پزشک توسط آمپول با سوزنی باریک و کوتاه شروع به تزریق مواد در لایه میانی پوست می کند .

مرحله دوم

این تزریق ها بسته به شرایط درمان تا عمق ۱ تا ۴ میلیمتری پوست انجام می شود. پزشک ممکن است تزریق را با زاویه یا با چرخش دست انجام دهد . به هر حال در هر تزریق فقط یک قطره کوچک به پوست منتقل می شود .

شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان نیاز دارید . تعدا جلسات درمان بین ۳ تا ۶ جلسه می باشد . جلسات اول هر ۷ الی ۱۰ روز انجام می گیرد . اگر نیاز به جلسات بیشتر بود هر ۱۵ روز یا یک ماه یکبار تکرار می شود .

درمان با مزوتراپی چقدر موثر است ؟

بسیار دشوار است که بصورت قطعی در مورد تاثیرات مزوتراپی صحبت کنیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم پزشکان روش های درمانی مختلفی را دارند. درضمن در این رابطه مطالعات و آزمایشات محدود بوده و زیاد قابل استناد نیست .

در سال ۲۰۱۲ روی شش نفر برای درمان چین و چروک و جوانسازی صورت به مدت شش ماه درمان مزوتراپی انجام گرفت و نتایج مطلوبی مشاهده شد.