دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه کاویتیشن چیست؟ | لاغری موضعی با کاویتیشن

کاویتیشن چیست؟

لاغری موضعی مشکل بسیاری از افرادی است که در نگاه اول چاق به نظر نمی رسند. گاهی چاقی به معنای اضافه وزن کامل نیست. بلکه ممکن است فرد کاملا متناسب به نظر برسد اما خود او از اندامش رضایت چندانی نداشته باشد. زمانی که پای صحبت های این افراد، می‎نشینیم متوجه می‎شویم که آنها نیز همچون افراد چاق از تجمع بیش از حد چربی در یک ناحیه از بدن خود رنج می‎برند. این امر به ویژه در ناحیه شکم و پهلو شایع تر است. از بین بردن چربی های این قسمت به معنای از بین رفتن چربی های کامل بدن و بهم ریختن نظم جسمانی و همچنین عوارض دیگری است که گاهی ممکن است موجب لاغری بیش از حد بیمار شود. در این شرایط نیز بیمار از اندام خود رضایت ندارد.

کاویتیشن با مکانیسم ایجاد حباب بوسیله امواج صوتی پرفرکانس ( شبیه امواج سونوگرافی) باعث شکسته شدن بافت چربی شده و از آنجا به سمت خون سرازیر می شود. درحالت عادی اگر کسی رژیم بگیرد یا ورزش سنگین کند چربی های صورت و سینه تحلیل می رود در حالیکه کاویتیشن کمک می کند فقط ناحیه ای که چربی ناخواسته دارد را ازبین ببریم.

 

فواید کاویتیشن و مضرات آن

انجام کرایولیپولیز همزمان در یک جلسه با کویتیشن منعی ندارد و به تاثیر بیشتر درمان کمک می کند چرا که در روش کرایو با کریستالیزه شدن و مرگ تدریجی سلول های چربی بافت چربی کاهش می یابد و انجام این روش حتما باید قبل از کویتیشن باشد چرا که بعد از کرایو آب در بافت چربی تجمع یافته و تاثیر کویتیشن بیشتر می شود. البته  مواردی هم هستند که در واقع موارد منع کویتیشن و کرایپولیز هستند و پزشک بنا به دلایلی این عمل ها را برای افراد انجام نمی دهند.

عوارض کویتیشن

کویتیشن در ناحیه پشت ، قفسه سینه و سر نباید انجام شود چرا که تاثیر امواج اولتراسوند بر روی قفسه سینه ایجاد صدای طبل بزرگ و قوی در گوش بیمار می نماید در ناحیه سر و گردن و نزدیک به استخوان نیز ممنوعیت دارد چرا که فرد احساس صدای سگ می نماید و می تواند به گوش میانی و یا بافت استخوانی آسیب برساند. حین انجام کار باید تمام وسایل فلزی و الکترونیکی (موبایل) را باید از بدن دور کرد، چرا که انرژی صوتی جذب وسایل فلزی شده و ایجاد گرمای شدیدی می نماید و احتمال آسیب به بدن یا دستگاه الکترونیکی وجود دارد. بنابراین با وجود دستگاه IUD نمی توان در ناحیه شکم کویتیشن انجام داد. قبل و بعد از درمان با این دستگاه باید مقادیر زیادی (درحد تحمل) آب نوشید