دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه درمان سلولیت | درمان چاقی غبغب

درمان سلولیت

سلولیت نوعی چربی است که به شکلی متفاوت روی پوست نمایان می‌شود. علت سلولیت را باید این گونه معرفی کرد که این نوع خاص از چربی زیر پوستی، بین عضلات و فیبر‌هایی که پوست را به عضله وصل می‌کند، گیر کرده است و با فشاری که کیسه‌های چربی به بافت پوست وارد می‌کنند، ظاهری پرتقالی شکل به پوست می‌دهند و فرورفتگی‌هایی را روی پوست به وجود می‌آورند.درمان سلولیت روشهای گوناگونی دارد که ما آنها را به شما ارائه می‌نماییم.

سلولیت‌ها اغلب بعد از سنین بلوغ دیده می‌شوند و در خانم‌ها به دلیل اینکه حجم فیبر در بافت‌های مفصلی و ارتباط دهنده آن‌ها بیشتر است، به میزان بیشتری وجود دارد که به حدود۸۰-۹۰ درصد می‌رسد. ممکن است در خانم‌های جوان هم سلولیت دیده شود، ولی میزان آن در افرادی که سن بالاتری دارند، به دلیل نازک شدن پوست بیشتر است. با افزایش چربی و شل شدن عضلات بدن، درصد بروز سلولیت بیشتر می‌شود.

باید بدانید که سلولیت در هر قسمتی از بدن که چربی تجمع پیدا کند مانند شکم، بازو و … دیده می‌شود، ولی اغلب در ناحیه باسن و ران پدید می‌آید. این نواحی بیشترین چربی را دارا هستند و به همین دلیل احتمال ایجاد سلولیت ران و سلولیت پا و حتی در برخی مواقع سلولیت شکم بیشتر است. تصور نکنید که داشتن سلولیت به این مفهوم است که شما اضافه وزن دارید، حتی افراد لاغر هم ممکن است دچار سلولیت شوند

درمان غبغب

غبغب پایین‌ترین قسمت صورت است. منطقه‌ی اطراف چانه، فک پایینی نامیده می‌شود. این قسمت معمولا در زنان به شکل مثلث و در مردان به حالت مربع است. با این حال، در بعضی از افراد، بنا بر دلایل خاصی، چانه چنین شکلی ندارد. آن‌ها در واقع دارای غبغب هستند.

غبغب اختلالی است که در آن ماهیچه‌های چهره و چربی چانه بیش از حد رشد می‌کنند و لایه‌ی چربی زیر پوست انباشته می‌شود. این اختلال را می‌توان به عنوان اختلالی تفسیر کرد که در آن لایه‌های چربی زیادی همپوشانی دارند یا چربی زیر فک، بیش از حد بزرگ است، و سبب شل شدن پوست چانه می‌شود.

این وضعیت، اگر کنترل نشود و از بین نرود، باعث ایجاد عدم تعادل در چهره‌ی شما خواهد شد.

علاوه بر این، غبغب همچنین باعث می‌شود که احساساتتان را به سختی بیان کنید، مخصوصا هنگام صحبت کردن یا خندیدن. هنگامی که از روبرو یا دو طرف صورت فرد را نگاه کنید، غبغب با یک لایه چربی مشخص می‌شود. این چربی می‌تواند نازک یا ضخیم باشد.