دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه درمان جای جوش |از بین بردن جای آکنه

درمان جای جوش

جای جوش در اثر آسیب‌های رسیده به پوست و بافت‌های زیر پوست ظاهر و معمولاً در اثر جوش‌های ملتهب متوسط تا شدید ایجاد می‌شود. در فضای اطراف و داخل جوش‌های التهابی سلول‌های سفید خون آنزیم‌هایی آزاد می‌کنند که باعث آسیب رسیدن به بافت‌های محاطی می‌شود. این روند می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به شبکه کلاژن زیر پوست گردد که حامی پوست است. نواحی آسیب‌دیده بزرگ ممکن است به طور کامل درمان نشود و بافت‌های ویران با بافت‌های زخم الیافی جایگزین شوند و باعث ایجاد جای جوش دائمی گردند.

انواع روش درمان جای جوش

در روش میکرودرم نیز متخصص پوست یا زیبایی با از بین بردن لایه خارجی پوست که دارای جای جوش است به درمان جای جوش صورت و آکنه می‌پردازد. در این روش به جای استفاده از برس چرخنده با سرعت بالا از اسپری کریستال‌های بسیار ریز استفاده می‌شود. با توجه به نوع جای زخم ممکن است نیاز باشد از چند روش درمانی استفاده شود. درمان جای زخم نیاز به بستری شدن ندارد.

روش رفع جای جوش با عمل جراحی مؤثرترین روش در درمان اثر جوش‌های متوسط و شدید در پوست است. روش‌های جراحی مختلفی در درمان جای جوش وجود دارد مانند ساب‌سیژن و punch excision. در این روش اثرات جوش‌ها به طور جداگانه و یا چندتایی برداشته می‌شوند. سوراخی که در اثر شکاف ایجاد شده در پوست بر جای می‌ماند با کمک بخیه یا پیوند پوست ترمیم می‌شود. این روش بیشتر جهت درمان جای زخم‌های شدید استفاده می‌شود.

اصولا درمان داروﯾﯽ و روش های متعددی برای برطرف کردن جوش صورت اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ  ﺑﺮای ﻣﺜﺎل داروهایی ﯾﮏ ﺑﻨﺰوﯾﻞ ﭘﺮاﮐﺴﺎﯾﺪ و ﯾﮏ آﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ‫ﻣﻮﺿﻌﯽ ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ درﻣﺎن روش درﻣﺎﻧﯽ را ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯿﻬﺎی ﺑﯿﻤﺎر اﻧﺘﺨﺎب می گردد گاهی مواقع برای تسریع روند درمانی از روش هایی همچون پرتوهای نوری و لیزر نیز استفاده می گردد.

برای برطرف کردن جوش صورت و بیماری آکنه بسته به شدت آن باید متفاوت باشد. درموارد خفیف از داروهای موضعی مثل آنتی بیوتیکهای موضعی ویا ترتینویین ویا بنزوییل پراکساید می توان استفاده نمود و درموارد متوسط از آنتی بیوتیکهای خوراکی مختلف مثل تتراسیکلین، داکسی سیکلین، اریترومایسین می توان بهره برد و درموارد شدید بهتراست از داروی ایزوترتینویین استفاده شود.