دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه لایه برداری پوست چیست؟

پاکسازی پوست چیست ؟

پیلینگ Peeling به معنی برداشتن قشر سطحی از روی پوست است. این عمل پاکسازی پوست یا لایه برداری پوست (پیلینگ) گفته می شود که توسط این عمل یک لایه سطحی از سلولهای مرده پوست که حاوی جوش، جای جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بوده، برداشته می شود. این روش یکی از رایج ترین روش‌های درمانی پوستی می باشد که در جوانسازی پوست بسیار موثر است.
در نتیجه این عمل، مشکلات پوستی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز و چروک های ریز از بین رفته و پوست حالتی شاداب و با طراوت پیدا می کند. امروزه پاکسازی پوست یا لایه برداری پوست با لیزر بسیار مورد استفاده متخصصین پوست قرار می‌گیرد ولی همچنان برخی از خانم‌ها برای رفع این مشکل از کرم لایه بردار پوست استفاده می کنند و یا بدنبال تهیه یک لایه بردار قوی پوست بدن هستند تا مشکلات پوست خود را برطرف کنند.

لایه برداری پوست | دکتر حمید قاسمی

فواید لایه برداری پوست

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن شهرهای جهان آلاینده های موجود در هوا نیز بیشتر شده‌اند.هر روز شاهد اخباری در باب بالا رفتن سطح آلاینده ‌ها و گرم‌تر شدن کره زمین هستیم. از طرفی قرارگرفتن در معرض نور خورشید و برخورد اشعه ماوراءبنفش با پوست صورت باعث بروز بیماری‌های پوستی بسیاری میشوند.
بنابراین نیاز مبرمی به حفاظت از این عوامل مضر زیست محیطی دارد. از عوارض سوء تابش اشعه فرابنفش می توان به بدخیمی های پوستی، لکه های پوستی، کک و مک، تلانژکتازی (گشاد شدن عروق) ، کراتوزهای آفتابی، تغییر رنگ پوست و ایجاد چین و چروک در پوست اشاره نمود.
برای درمان پوستهای آسیب دیده مجموعه ای از روشها به نام پیلینگ صورت می گیرد که موجب تصحیح بسیاری از مشکلات در اپیدرم و یا درم می شود. حتی در مواردی ممکن است لایه برداری برای جای جوش هم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین فواید پاکسازی پوست و لایه برداری صورت را نباید دست کم بگیرید.