دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه پاکسازی و آبرسانی پوست | اهمیت پاکسازی پوست
پاکسازی و آبرسانی پوست

پاکسازی و آبرسانی پوست | هیدرودرم

یکی از مهمترین عواملی که در زیبایی و طراوت پوست هر شخصی تاثیر بسیاری دارد، پاکسازی و آبرسانی پوست می‌باشد. فرض کنیم یک نفر در ایده آل ترین حالت ممکن باشد و هیچگونه بیماری پوستی نداشته باشد. حتی همین شخص نیز برای داشتن پوستی شاداب و حفظ کردن زیبایی‌اش نیاز به پاکسازی و آبرسانی پوست خود و یا همان هیدرودرم دارد. یکی از مهمترین عواملی که امروزه بسیاری از پزشکان پوست و زیبایی به مراجعین خود توصیه می‌کنند امر مهم آبرسانی به پوست است. حال با توجه به توضحیات داده شده چند مطلب را در این مقاله برای شما بیان می نماییم.

 

اهمیت پاکسازی و آبرسانی پوست

 

همانگونه که می‌دانید شهر اصفهان یک شهر کویری با آب و هوای گرم و خشک می‌باشد. علاوه بر این در سال‌های اخیر با خشک شدن زاینده رود میزان رطوبت هوا کاهش بسیار چشم‌گیری داشته است.

 یکی دیگر از عوامل مهمی که  نقش پاکسازی و آبرسانی پوست در اصفهان را ثابت میکند صنعتی بودن این شهر است. همان‌گونه که می‌دانید اصفهان قطب صنعتی کشور ایران می باشد. همین عامل سبب می‌شود که بسیار آلاینده های مختلفی به صورت دائمی بر روی سلامت پوست همه اصفهانیان عزیز تاثیر بگذارد.

انواع خدمات پاکسازی و آبرسانی پوست

لایه برداری پوست

لایه برداری و پاکسازی

هیدرودرمی با استفاده از آب و اکسیژن برای لایه برداری بدون درد استفاده میشود. در نتیجه پوستی مرطوب و سالم را به فرد می‌دهد. هیدرودرمی از کلمه "هیدرات" به معنی "چیزی که باعث مرطوب شدن می‌شود" گرفته شده است. این توانایی که پوست به صورت کامل در طی فرایند، آب رسانی می‌شود، فرایند هیدرودرمی نام دارد.این روش از روش‌های دیگر لایه برداری نظیر میکرودرمی سنتی، پیلینگ شیمیایی و درمان‌های لیزری متمایز ساخته شده است.

اکسیژن رسانی به پوست

اکسیژن رسانی

همانگونه که میدانید ۶۰ درصد از بدن همه افراد از آب تشکیل شده. بدون شک یکی از اصلی ترین عوامل شادابی و نشاط پوست هر شخص به میزان مصر ف آب و در معرض اکسیژن قرار گرفتن آن شخص بستگی دارد. یکی از مسائل مهمی که ما در کلینیک دکتر قاسمی به آن توجه ویژه نموده ایم اکسیژن رسانی به پوست صورت می باشد. استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه هیدرودرمی در کلینیک ما تنها برای زیبایی بیشتر شما عزیزان است.

آب رسانی پوست

آبرسانی یا هیدرودرمی

هیدرودرمی پوست با استفاده از قدرت شفا بخش آب و اکسیژن، باعث داشتن پوستی مرطوب، هموار و سالم می‌شود. آبرسانی به پوست بوسیله پاشش اکسیژن که تحت فشار با سرعت مافوق صوت برای استرلیزه کردن آب از طریق نازل دستی کوچک انجام می‌شود. به طور حتم با این روش بهترین لایه برداری و حجم دهندگی به پوست که تاکنون داشته‌اید را تجربه خواهید کرد. از همه مهم‌تر که در این روش هیدرودرم پوست مواد شیمیایی و کریستالی استفاده نمی‌شود.

پاکسازی و آبرسانی پوست چیست؟

فرایند هیدرودرمی با ترکیب لایه برداری شیمیایی با برخی دیگر از مراقبت‌های پوستی، نوردرمانی به وسیله LED و انواع مختلف درمان‌های تهاجمی دیگر در صورت نیاز انجام می‌شود.لایه برداری به وسیله دستگاه درم ابریژن بدون کریستال و با استفاده از نازل کوچک دستی به کمک پاشش پرفشار آب همراه با اکسیژن انجام می‌شود. این ترکیب طبیعی از قطرات بسیار کوچک آب که از نازل با سرعت بسیار زیادی پاشیده می‌شود تشکیل شده و برای پوست بسیار مؤثر بوده و سلول‌های مرده پوست بدون هرگونه درد به طور عمیق لایه برداری شده و پوست جوان می‌شود.
گلوله های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل مزودرم (لایه میانی پوست) وارد می شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می باشد.
مزوتراپی می تواند برای از بین بردن سلولیت، افزایش سرعت کاهش وزن، درمان چاقی موضعی، جوانسازی، درمان ریزش مو، درمان لکهای تیره، استریا و… استفاده شود.
مزوتراپی یک روش کم درد میباشد که با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

آبرسانی پوست
هیدرودرم

خواص لایه برداری ، پاکسازی و آبرسانی پوست

مکنده خلاء باعث تحریک گردش خون شده و اکسیژن را به سطح پوست می‌رساند. به پوست لطافت و درخششی دوباره می‌دهد.

• کریستال‌های میکروپولیشینگ به آرامی و به طور مؤثر سلول‌های مرده و سیاه را برداشته و پوستی لطیف‌تر با رنگی روشن‌تر به وجود می‌آورند.

• مواد اضافی از طریق سوراخ‌های دستگاه ریخته و پوست تقویت شده و مواد زاید از آن زدوده می‌شود.

• درمان به وسیله انواع مختلفی از سرهای دستگاه آبرسانی یا هیدرودرمی انجام می‌شود که هر کدام تیغه‌های متفاوتی برای لایه برداری دارد. چندین مرتبه لایه برداری انجام می‌شود، ناخالصی‌ها برداشته شده و محلول آبرسانی و آنتی اکسیدان های قوی در هر مرتبه اضافه می‌شود.

این روش آبرسانی با نور درمانی به وسیله LED برای بهبود نتایج مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نتیجه بهتر باید آبرسانی یا هیدرودرمی هر دو هفته یکبار و چهار تا شش جلسه ادامه پیدا کند.

  1. ایمن و بدون خطر
  2. بدون درد
  3. بدن نیاز به بستری شدن
  4. لایه برداری
  5. آبرسانی و مرطوب سازی
  6. تمیزکنندگی عمیق
  7. کاهش چین و چروک‌ها
  8. قیمت هیدرودرمی پوست با این روش کم و ارزان است.
  9. شادابی پوست
  10. حجم گرفتن نسبی پوست
  11. درخشندگی پوست
  12. باز شدن منافذ پوستی
  13. کاهش تجمع سلولی
  14. ورزش و تقویت تنفس مویرگی
  15. از بین بردن و حذف زائدات متابولیک از بافت‌ها
  16. رساندن آب و اکسیژن به بافت‌ها
  17. تأمین مواد غذایی و حفاظتی
  18. تأمین انرژی برای سلول‌های جدید و بهبود زخم‌ها
آبرسانی پوست

تعداد جلسات مورد نیاز برای هیدرودرم یا آب رسانی پوست

 

جلسات هیدرودرم به حدی تاثیر خود را در پوست افراد نشان میدهند که اکثر مراجعین کلینیک در همان جلسه اول تغییرات را کاملا احساس میکنند.

هیدرودرم نیز در صورت نیاز و تشخیص پزشک معالج نیاز به یک جلسه درمان مراقبتی در فواصل زمانی یک ماه برای حفظ نتیجه درمان و نیز بهبود کامل درمان نیاز می باشد.

 

تعداد جلسات

 

همانند اکثر روشهای جوانسای پوست مانند : استفاده از لیزر RF برای جوانسازی , یا مزوتراپی بدون سوزن و استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست و …نیاز به یک جلسه درمانی مراقبتی در فواصل زمانی خاص که از طرف پزشک متخصص اعلام می شود دارد .تعداد جلسات برای درمان کامل با هیدرودرم شامل مجموعه ۶ تا ۱۰ جلسه که هر جلسه در حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد .برای بهبود کامل و از بین بردن چین و چروک و خطوط پیری روی پوست این تعداد جلسه با دستور پزشک متخصص نیاز است .

یکی از بهترین و مطمئن ترین روشهایی که امروزه برای درمان پیری پوست استفاده می‌شود هیدرودرم آبریژن است که رواج زیادی به نسبت سایر روشهای درمانی پیدا کرده است.

 

هیدرودرم در کدام نواحی انجام پذیر است؟

 

اکثر مراجعین برای صورت، گردن وقسمت بالای سینه از هیدرودرم استفاده میکنند. ولی از این روش درمانی می توان برای صاف و هموار سازی سایر نواحی بدن نیز مورد استفاده قرار داد.

 

نتایج حاصل هیدرودرم :

 

مهمترین نتایج حاصل از درمان هیدرودرم آبرسانی به پوست :

 

  • کاهش چین و چرک های سطحی
  • اصلاح منافذ، ساختار تشکیل دهنده پوست
  • بهبود وضعیت جوش ها، چربی و سایر مشکلات پوستی
  • کاهش مقدار پف و تیرگی دور چشم
  • هیدراته کردن و آبرسانی پوست
  • بهبود قابلیت ارتجاع و انعطاف پذیری پوست
  • کمک به کاهش مشکلات رنگ دانه های پوست
  • رفع لکه های قهوه‌ای پوست

نحوه عملکرد دستگاه هیدرودرم

 

در این درمان اول از همه سلولهای مرده لایه بالایی پوست کاملا تراشیده می‌شود. سپس با سیستم مکش از روی سطح پوست جمع آوری می‌شود ، به صورت همزمان که سلول‌های مرده پاکسازی می‌شوند سرم‌های سری دستگاه که مخصوص می‌باشند به لایه‌های زیرین پوست با فشار نفوذ می‌کنند که موجب تمیزی و پاکسازی عمیق پوست می‌شود. این سرم‌ها شامل محلول‌های غنی شده می‌باشد و سطح زیرین پوست کاملا تمیز و شستشو داده می‌شود .

منافذ عمیق پوست را تمیز می‌کند . با این کار پوست بیمار کاملا صاف و روشن می‌شود. با آبرسانی پوست بیمار بطور کامل هیدراته می‌شود.

 

سایش پوست

 

همزمان با عمل پاکسازی , سر دستگاه دارای لبه‌هایی برای عمل سایش پوست است که با عبور از روی پوست آن را سیقل می‌دهد , که موجب احیای پوست می‌شود.

 

استخراج

 

در ادامه به راحتی در مرحله پاکسازی لکه های سر سیاه , سفید و چربی‌های اضافی جمع شده و از روی پوست خارج می‌شوند و پوست کاملا بهبود می یابد .

 

فیوژن

 

پوست در معرض محلولهای سرم و آنتی اکسیدان‌ها قرار می‌گیرد به این ترتیب مشکل چین و چروک , چربی‌های اضافی و رنگدانه‌های پوست درمان می‌شود.

 

دستگاه هیدرودرم دارای سه عملکرد اختصاصی است :

 

  • گالوانیک یا آبرسانی (Galvanic-Hydration )
  • دزن یا پاکسازی (Desinc )
  • فرکانس بالا (High Frequency)

وظیفه اصلی درمان هیدرودرمی:

 

تمیز و پاکسازی پوست و هیدراته کردن آن است.

 

کاربردهای پاکسازی و آبرسانی پوست چیست و برای چه افرادی مورد استفاده است:

 

از هیدرودرم می‌توان برای آبرسانی به هر نوع پوستی در بین مردان , زنان , افراد جوان و یا پیر استفاده کرد .

در کل کاربردهای هیدرودرم در موارد زیر است :

  • درمان چین و چروک و خطوط پیری بر روی پوست
  • برای شادابی و روشن‌تر کردن پوست
  • هموار کردن و هیدراته کردن پوست
  • درمان آکنه و رفع انواع خاص از جوش‌های صورت
  • درمان لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست با استفاده از لایه برداری پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • جلوگیری شل شدن پوست
  • بازسازی بافت چربی پوست
  • تحریک منافذ پوست
  • تقویت ماهیچه‌های صورت

 

تمامی درمان‌ها با استفاده از آبرسانی پوست بدون درد و بی خطر است و تحت نظر تیم متخصص پزشکی کلینیک دکتر حمید قاسمی می‌باشد.