دکتر حمید قاسمی | پوست، مو و زیبایی

دکتر حمید قاسمی کلینیک تخصصی بوتاکس در اصفهان، تزریق ژل در اصفهان، مزوتراپی در اصفهان، میکرونیدلینگ در اصفهان، کاشت مو در اصفهان، میکرودرم در اصفهان

خانه جراحی خال در صورت | برداشتن خال با جراحی یا لیزر

جراحی خال صورت چیست؟

روش ثابت یا واحدی برای جراحی خال در صورت و بدن و یا درمان آن در همه موارد وجود ندارد و برای هر ضایعه با توجه به ویژگی‌هایش، یک روش مناسب است. روش‌های برداشتن آنها بستگی به سن بیمار، بزرگ یا کوچک بودن آن، عمق، رنگ و حتی مکان خال متفاوت است.

مثلا خال های مادرزادی بهتر است با جراحی برداشته شوند چون عمق خیلی زیادی دارند البته در گروهی از انواع مادر‌زادی که زیر ۸ سانتی‌متر هستند می توان از لیزر استفاده کرد. اما شانس عود ضایعه وجود دارد یا ضایعاتی که دارای موهای ضخیم هستند نیز باید به روش جراحی برداشته شوند. زیرا سلولهای خال در طول ریشه مو وجود دارند.

برداشتن خال بدون ماندن جای زخم

این روش غالباً برای خال‌های عمیق و یا گوشتی و برآمده مؤثر است. در این روش با بی‌حسی و بیهوشی موضعی خال و اطراف آن، توسط چاقو خال و بخش عمیق و فرورفته داخل پوست برداشته می‌شود و جای برش با بخیه دوخته می‌شود. در این روش احتمال به‌جای ماندن جای زخم در صورت جراحی توسط پزشک غیرمتخصص، وجود دارد. در انتخاب روش جراحی، باید توجه داشت که این روش تنها راه از بین بردن خال‌های عمیق است و نیاز به پزشک متخصص برای گرفتن بهترین نتیجه را دارد. هزینه این عمل با توجه به نوع خال، عمق و سطح درگیر آن، تعیین می‌شود.

باید توجه داشت که برخی از خال‌های صورت نه‌تنها مانع زیبایی نیستند، بلکه باعث جذابیت فرد نیز می‌شوند. از طرفی بعضی از خال‌های صورت می‌توانند حامل بیماری‌های پوستی باشند که نیاز به درمان سریع و مؤثر دارند. با مراجعه به پزشک متخصص می‌توان از نوع خال و بهترین روش درمان آن، مطلع شد.